۱۳۸۸ دی ۲۶, شنبه

ضرورت و مزایای BPM

سازمانها از سيستم هاي BPM استفاده می کنند تا تأثیر گذاری عملیات مركزی خود را افزایش دهند. به طور خاص BPM تعاملهای بین سیستمها، فرآیندهای کسب و کار و تعاملهای افراد را هماهنگ می کند. نتایج مورد انتظار از استفاده از BPM به شرح زیر می باشند

  • کاهش هزینه (Saving Money) با اتوماسیون مسیر دهی کارها و فعالیتها به کارمندان و حذف کارهایی که ارزشی به سیستم اضافه نمی کنند مانند تصمیمات عادی و روزمره، انتقال داده و نرم افزارها و غیره و فراهم کردن لیست کارهای مناسب برای کاربران.
  • صرفه جویی در زمان (Saving Time) با تغییر فرآیندهای کسب و کار بر اساس فناوری، دولت یا نیازهای رقابتی. با توجه به یکپارچگی تنگاتنگ تعریف های فرآیند و برنامه های کاربردی اساسی مربوط با آنها، تغییرات در تعاریف می تواند بلافاصله به کار گرفته شوند و به سرعت گسترش و انتشار پيدا كند.
  • ارزش افزوده (Adding Value) با گشودن مجموعه ای از کارکردها كه در شرکتي با زمينه فكري صرفاً BPM به خوبي مي توانند استفاده شوند. این ارزش در محیط های متفاوتی می تواند اضافه شود. تحلیل و بهینه سازی (کمی) فرآیند، گواهی کیفیت (مانند ISO ) – که این محیطها نیاز به ایجاد و انتشار روال ها دارند. محیط دیگر Compliance Management می باشد (مانند SOX) که به سازمانهای بسیاری تحمیل شده است.

با پیاده سازی BPM، شرکتها قادرند فرآیندهای فراواحدي (Cross-Functional) کسب و کار که در سیستم ها قسمتها، افراد و شرکای مختلف از آن استفاده می کنند را هماهنگ كرده و ارتقاء دهند. در واقع این مشتریان یک سازمان هستند که از BPM بهره مند می شوند. مشتری می خواهد اطلاعات و محصول را هر چه سریعتر دریافت کند. این باعث رضایت مشتری می شود و رضایت مشتری به معناي سود بیشتر شرکت مي باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر